I väntan på sommaren...

...tyckte jag att det var dags att hitta på något somrigt, och bestämde mig för att bjuda hem mina trevliga systrar på en grillmiddag. Dagen fick börja med en storstädning, för sen jag la ner det där med att dejta och till följd av det skulle försöka att göra ett gott intryck på folk, så har det där med storstädningar blivit ett all ovanligare inslag i mitt hem..
På menyn stod grillad lax med potatisgratäng, chevré- och honungssås och ädelostsallad, och till efterrätt blev det en pannacotta med vit choklad och blåbär. Dessutom hade jag köpt lite nötter som jag tänkte skulle vara ett trevligt tilltugg efter maten, men eftersom maten nu inte var klar när mina utsvultna systrar klev innanför dörren var nötterna det som tog slut först av allt.. Jag hoppas att de var goda, för jag hann aldrig att smaka på dem!
Nåväl, finporslinet dukades fram, maten var fantastiskt god (jag är en väldigt begåvad kock om jag får säga det själv;)), det fnittrades hej vilt och minsta systern hade kameran i högsta hugg.. Jag har ju helt klart världens roligaste systrar, med helt knäpp humor och samtalsämnen som varken kan eller bör återges i text. Här kommer några av Moas bilder som får illustrera kvällen:
Nötterna hann dock aldrig komma med på bild.. Men nu längtar i alla fall jag till sommaren!!!

Kommentarer
Postat av: Veronica, Tindra & Taro

Mysigt! Maten såg jätte god ut och nu längtar jag också till sommaren... :)

2012-04-23 @ 15:48:04
URL: http://www.blogg.krontoftas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0