Spår, uppletande och alldeles för mycket mat

Eftersom man är ny här i bloggvärlden så ligger ambitionen på topp och det blir ett inlägg idag också:)
Dagen till ära har vi varit ute i skogen, och spårat och kört uppletande. Saffran fick två korta spår,  där hon i vanlig ordning försökte slå nya hastighetsrekod:/ Tyvärr går det en bromskloss längre bak i linan som förhindrar att detta sker. Fröken Pissmyra blir måttligt irreterad när hon själv hade kunnat vinda in hela spåret på nolltid.
Idag lät jag i alla fall bli att försöka ta kort samtidigt som jag spårar, det blir inte bra.. Det här kortet är taget vid ett tidigare tillfälle, och det slutade med att jag tappade kameran i en vattenpöl.
Uppletandet gick desto bättre. Det är helt klart en aktivitet som passar en fröken med mycket spring i benen betydligt bättre än det där långsamma spåret där man dessutom ska släpa med sig en bromskloss genom skogen.. Vi vallade en korridor, och hon sprang rakt ut och hämtade hem fem föremål som den där slarviga matten hade tappat bort ute i skogen:)
Efter några trevliga timmar ute i skogen var det dags att bege sig hemåt för att tvätta golv och börja laga mat till familjen som har varit här och ätit söndagsmiddag. Det som serverades var en seg och senig fransyska med tillhörande delikat trattkantarellsås. Till efterrätt hade syster Moa bakat cupcakes med hallon och vit choklad. De var så läckra att jag var tvungen att äta TVÅ, trots att jag är med i en bantargrupp på facebook, och nu kommer att få stå i skamvrån för mina synder..
Nu har alla åkt hem, kvar är bara mitt väldoftande hem, Saffran som luktar gott av mossa och jord, och jag då, som är nyduschad och väldoftande jag också..

Kommentarer
Postat av: Pia, Chippen o lilla Stella

Ååååhhhhh, så goda cupecakes...ta med dig några på torsdag...om det finns några kvar ;-)

2012-01-15 @ 22:44:09
Postat av: Veronica, Tindra & Taro

Herregud vad goda dom ser ut! Tror du man kan få receptet av Moa?

2012-01-16 @ 09:54:11
URL: http://blogg.krontoftas.se
Postat av: Hanna

Tyvärr, Pia, dom är slut!

Receptet har du här: http://www.dagensmuffin.se/show.pl?id=1030

Tog dock lite mindre socker i än vad som står, och kanske !½ dl hallon, 1 blockchokladkaka med vit choklad och skalet från en citron

Frostingen betsåt av en till vitt chokladkaka som man smälter i vatten bad, ca en burk med philadelfiaost, saften från en citron. Sen så mycket florsocker som behövs för att konsistensen ska bli bra

typ 1-3 dl

2012-01-16 @ 16:07:05
URL: http://hannapannalejontass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0