Rödvin och quiz

Igår började kvällen med en stor hungersnöd, som åtgärdades genom att jag ställde mig och bakade pizza, det blev en vegetarisk variant med oliver, fetaost och soltorkade tomater på. Den var fantastisk god och ihop med ett glas rödvin var det en alldeles utmärkt uppvärmning inför kvällens övningar.

Igår kväll var det nämligen dags för quiz på Old Town i Majorna igen. Ämnet den här veckan var serier, vilket tyvärr inte var något ämne där jag kunde få briljera med mina kunskaper. Jag följer varken tv-serier eller sport-serier och läser inte serietidningar så igår gällde det verkligen att välja sina lagkamrater med omsorg. Till min stora tur så  hamnade jag även denna veckan i samma lag som min lite mer allmänbildade kollega Pär och slutade tack vare det på en hedrande tredjeplats. Det är mina kloka(?) och allmänbildade kollegor Rasmus och Pär som kan skymtas bakom vinglaset på bilden nedanför. Kvällen slutade fint med att jag lyckades få med mig en vacker brunett vid namn Annika hem..
Och Saffran då?? Vad hade hon för sig under kvällen? Efter ett långt spår och ett kort lydnadspass tidigare under dagen så passade fröken på att ta igen sig under kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0