Söndagskväll med inslag av skånsk apati

Gråmulen söndagskväll efter en rolig och intensiv helg. Här kommer väl den stora nackdelen med att vara singel, söndagskvällarna är fantastiskt tråkiga. Det var en bekant som för ett tag sen gav den känslan ett passande namn; "Skånsk apati". Uttrycket kom från en kollega till honom (som var skåning), och som på fredagskvällarna brukade sätta sig ensam hemma i soffan framför TV:n och öppna en öl, medan han i ett suckande tonläge sa "jaha" (på skånska)... och sen sitter där i sin soffa ensam hela kvällen med sin öl. Det är en ganska bra beskrivning av min känsla för söndagskvällar (bortsett från att jag inte dricker öl och ser på TV).
Nu har dessutom de evighetssinglar (min mamma och syster) som jag har i den nära bekantskapskretsen träffat varsin karl, vilket förvisso gör dem glada och lyckliga i tillvaron, men som får mig att börja oroa mig för hur till exempel julen ska firas... Vi har de senaste åren firat en liten singel/kvinnojul, jag, mamma, syster och mormor. Vad händer med den traditionen nu?
.
Som jag ser det så finns det två lösningar på situationen:
Alternativ 1:
Att försöka få till någon sorts relation med en man och därmed ansluta mig till den heteronormativa massan och med ett ansträngt leende försöka visa upp en lycklig fasad på diverse släktträffar och parmiddagar.
Problemet är bara att jag vet inte riktigt hur man gör sånt längre.. Det där med olika sociala spel och knep är inte riktigt min grej, och sen är det det där med känslor hit och dit. Som den ekonom/naturvetare jag är så tycker jag att det är lite obehagligt att prata om sånt som inte går att mäta och ange med exakta decimaler.
Alernativ 2:
Uppdatera min bekantskapskrets med lite singlar. På min hundklubb finns det faktiskt ett gäng singeldamer med schäfrar, man kanske skulle försöka fira jul ihop med dem? Vid närmare eftertanke så har faktiskt de flesta lånvariga singlar jag känner just schäfer.. Finns det kanske en koppling mella civilstatus och val av hundras? Och hur kan då jag som inte ha schäfer var singel?

Kommentarer
Postat av: Veronica, Tindra & Taro

Säker på att det inte är schäfer i Saffran? ;) Tänk inte så mycket på vad som går att mäta utan lita på magkänslan och ta det som det kommer. Det är ju trots allt sex månader kvar till jul...

2012-06-18 @ 10:51:03
URL: http://www.krontoftas.se
Postat av: Hanna & Saffran

Saffran är alldeles för liten och söt för att vara schäfer;) ....och det där med magkänslor är nog något jag närmast förknippar med magsjuka...

2012-06-18 @ 21:22:36
URL: http://hannapannalejontass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0